Dagens tips

Vi på People Partner vill tipsa om 8 korta filmer på Chef.se där Monica Renstig avslöjar hur ett CV egentligen ska skrivas och vilka tricks som garanterat tar dig till intervju. Monica Renstig var en av Sveriges första karriärrådgivare – hon började hjälpa människor att nå framåt i karriären redan 1989. Sedan dess har hon coachat 2 000 personer i karriären och författat ett flertal böcker.

https://chef.se/cv-tv/

Inspireras, njut och ha en fin fredag!

12 maj 2017

Tårtleverans

 

 

Vi gjorde tillsammans med eventbolaget BSC Business Service Club ett fantastiskt roligt uppdrag. Spana in en tårtleverans av sällan skådat slag.. Tack för att vi fick vara med!

28 april 2017

Ny webbplats

Idag lanserar vi vår splitternya webbplats, www.peoplepartner.se . Där kan ni läsa om vårt bemanningserbjudande, hur vi jobbar och även vårt nya rekryteringserbjudande. Spännande läsning kan vi lova!

24 mars 2017

Varför jobba tillsammans med People Partner?

Som konsult hos People Partner har du möjlighet att jobba på nya platser, träffa nya människor och skapa nya erfarenheter i arbetslivet. Vi kan erbjuda jobb inom de olika kategorierna: Servering, event, demo, sampling, skönhet, butik och flyersutdelning. Vi erbjuder även heltidsrekryteringar.

Som konsult hos People partner har du friheten att själv bestämma när du vill och kan jobba, man kan alltså säga att du bestämmer ditt egna schema. Att jobba tillsammans med oss är inte bara så otroligt roligt utan du har också en stor frihet!

Kontakta någon av våra medarbetare eller skicka in din ansökan direkt till jobb@peoplepartner.se

24 mars 2017

Malin Ryfors: ”Satsa på en skarp ekonomifunktion från början”

– Det har handlat om hårt jobb, is i magen och att våga ta risker, säger Malin Ryfors, grundare av People Partner som är specialiserat på bemanning och rekrytering inom event, service, pr och administration.

I Sverige har People Partner cirka 25 anställda och företaget omsätter kring 50 miljoner kronor i år. Dessutom finns ett franchisebolag i Oslo, med runt tio medarbetare.

När du fick företagsidén, vad var det första du gjorde?

– Jag satt på mitt dåvarande byråjobb och letade efter en partner att samarbeta med kring personal, som levererade med kvalitet och höll hela vägen. Alltifrån offerstadiet till leverans. Men hittade inget. Då jag själv jobbat som konsult och med service större delen av mitt liv gjorde jag slag i saken.

Hur har du hittat finansiering?

– Vi har växt organiskt. Det har handlat om hårt jobb, is i magen och att våga ta risker. Vilket har varit det största hindret och hur har du tagit dig förbi det?

– När jag förlitat mig på fel människor. Jag har fixat det genom att tro på mig själv och inte ta saker personligt.

Vilka har stöttat dig eller lärt dig mest på vägen, med företaget?

– Min ena partner Carl Magnus Källfelt, vår tidigare CFO Stellan Eriksson samt några nära vänner.

Vilka är dina tre bästa tips till andra som nyss startat företag?

– Våga ta hjälp, folk gillar att hjälpa till mer än man kan ana. Och om du skall lägga pengar på något i starten så är det att ha en skarp ekonomifunktion från början. Omge dig med människor som du litar på och som är bättre än du själv inom respektive område – och se till att du delegerar.

Fler lästips:

Malin Ryfors ville som företagare skapa en företagskultur som hon själv hade saknat som anställd.

”Det ska vara högt i tak, och det är väldigt viktigt att ledaren finns där och ger stöd till de anställda”, säger hon.

 

9 december 2015